جدید

اتصالات کربن استیل (CS) و استنلس استیل (SS)

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. صنعتی
  4. chevron_right
  5. اتصالات کربن استیل (CS) و استنلس استیل (SS) و فشار قوی
  6. chevron_right
  7. اتصالات کربن استیل (CS) و استنلس استیل (SS)

فولاد کربن در مقابل فولاد ضد زنگ

 اتصالات کربن استیل (CS) و استنلس استیل (SS)

بحث فولاد کربنی در مقابل فولاد ضد زنگ کمی پیچیده تر از آن چیزی است که در ابتدا تصور می شد، زیرا فولاد کربنی می تواند به دو نوع مختلف فولاد اشاره کند: فولاد کربن سنتی و فولاد کم آلیاژ.

در مقایسه با فولاد کم کربن، فولاد ضد زنگ ارتقاء عظیمی در استحکام، سختی و مهمتر از همه مقاومت در برابر خوردگی ارائه می دهد. فولاد با کربن بالا مقاومتی برابر و گاهی اوقات فراتر از فولاد ضد زنگ دارد، اما تا حد زیادی یک ماده خاص در دنیای تولید است. برخلاف هر فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ می تواند بدون اکسیداسیون در محیط های خورنده یا مرطوب زنده بماند و رشد کند. همانطور که گفته شد، فولاد کربنی بسیار ارزان‌تر از فولاد ضد زنگ است و برای اجزای ساختاری بزرگ مانند لوله‌ها، تیرها و ورق‌های فولادی مناسب‌تر است.

فولاد کم آلیاژ در بیشتر موارد نسبت به فولاد کربنی برتری دارد، اما همچنان فاقد مقاومت در برابر خوردگی است. این می تواند به طور موثری با خواص مواد فولاد ضد زنگ مطابقت داشته باشد – در نتیجه آلیاژهایی مانند 4140 و 4340 اغلب ماشینکاری می شوند و در بسیاری از کاربردها استفاده می شوند که در آنها کمی اکسیداسیون صدمه نمی زند. فولاد ضد زنگ یک ماده درجه بالاتر است که بهتر در عملیات صنعتی استفاده می شود، جایی که کیفیت قطعه نمی تواند به خطر بیفتد.

در مجموعه ی ما سعی بر این داریم که محصولات باکیفیت و قیمت مناسب ارائه دهیم.

جهت استعلام قیمت با شماره 02191326597 تماس بگیرید.

پربازدید

فهرست