جدید

سختی گیر موتورخانه

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. ساختمانی
  4. chevron_right
  5. تجهیزات موتورخانه
  6. chevron_right
  7. سختی گیر موتورخانه

سختی گیر چیست؟

سختی گیر چیست؟

سختی گیر یا نرم کننده آب یک سیستم تصفیه می باشد برای حذف غلظت های بالای کلسیم و منیزیم که باعث ایجاد سختی آب می شود .در زمان عبور آب از داخل سختی گیر مواد معدنی موجود در آب فیلتر شده و آبی نرم و بدون سختی در لوله ها جریان می یابد.

سختی گیر آب

دلیل سختی آب وجود املاحی چون کلسیم و منیزیم می باشد که شاید در نگاه اول دیده نشود ولی با گذشت زمان می توان به طور کامل وجود چنین یون هایی را که در دوش آب کاملا مشاهده کرد که به صورت رسوب آهک در روی دوش آب نقش می بندند. پس لزوم وجود نرم کننده یا سختی گیر در تمامی تجهیزاتی که با آب سر و کار دارند بیش از بیش مشاهده می شود. که باعث ناکارآمدی تجهیزات و خوردگی لوله ها می شود که هزینه های هنگفتی را بر روی دست کارفرما خواهد گذاشت.

نحوه ی عملکرد سختی گیر رزینی

ایده اصلی ساخت سختی گیر از آهن ربا گرفته شد همانطور که آهنربا دارای دو قطب مثب و منفی می باشد. هر چقدر سعی کنیم که دو قطب مثب را به هم نزدیک کنیم آنها همدیگر را دفع خواهند کرد ولی با نزدیک کردن یک قطب مثب به قطب منفی دیگر مسلما آنها همدیگر را جذب می کنند. بدین صورت که کلسیم و منیزیم به عنوان دو عامل سختی آب که همان قطب مثبت می باشد و رزین داخل سختی گیر به عنوان قطب دیگر یعنی قطب منفی عمل می کند.

جهت استعلام قیمت با شماره 02191326597 تماس بگیرید.

پربازدید

فهرست