جدید

سیم ها و مفتول های مختلف

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. ساختمانی
  4. chevron_right
  5. تجهیزات ساختمانی و کارگاهی
  6. chevron_right
  7. سیم ها و مفتول های مختلف

بررسی انواع سیم ساختمان به همراه کاربرد آن

سیم ها و مفتول های مختلف

سیم ساختمان دارای انواع مختلفی است و از نظر کاربرد به دسته‌های مختلف زیر تقسیم می‌شوند:

سیم ساختمانی مفتول: این سیم ساختمانی در موارد مختلف مانند تابلوهای برق، لوله‌ها و زیر گچ اشاره نمود. ولتاژ نامی در سیم‌های ساختمان تاثیر مهمی در انتخاب آن‌ها دارد. این سیم‌ها بین 300 تا 500 ولت ولتاژ نامی دارند و با سطح مقطع گوناگون مانند 0.5 و 0.75 و 1 میلی‌متر تهیه و تولید شده است. این سیم‌ها متشکل از سیم مفتول هستند. در دو مدل روکش‌دار و بدون روکش یافت می‌شوند. هادی آن‌ها از جنس مس و کاهی الومینیوم و گاهی فولاد است.

سیم ساختمانی افشان: این سیم دارای هادی از جنس مسی است. از سطح مقطع 1 میلی متر مربع در جریان نامی 300 تا 500 ولت در بازار وجود دارند. این سیم‌ها در لوله‌های خرطومی قرار می‌گیرند. از این سیم‌ها در محیط‌های خشک و بدون رطوبت استفاده می‌شود. زیر گچ و داخل لوله‌ها نیر کاربرد دارد. هدایت‌گر خوبی برای جریان هستند.

سیم ساختمانی آنتن: سیم ساختمانی آنتن یکی از پرکاربردترین سیم‌های حوزه سیم و کابل است. این سیم دارای ساختار ساده‌ای است و وظیفه دریافت موج با کیفیت را بر عهده دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی سیم‌های آنتن در ابعاد و اندازه و قطع‌های مخلتلف دیده می‌شوند.

سیم ساختمانی آیفون: سیم آیفون از مهم‌ترین انواع سیم ساختمانی محسوب می‌شود. این سیم برای نصب و راه اندازی آیفون تصویری و آیفون صوتی استفاده می‌شود. این کابل‌ها بسیار مقاوم بوده و دارای هادی از جنس فولاد و مس است. این کابل‌ها در دو ضخامت 0.4 و 0.6 یافت می‌شوند. برخی مدل‌ها دارای فویل بوده که از ورود نویز جلوگیری می‌کند. این سیم‌ها با توجه به معیارهایی مانند جنس سیم، قطر سیم و جنس هادی خریداری می‌شوند.

جهت استعلام قیمت با شماره 02191326597 تماس بگیرید.

پربازدید

فهرست